Büro Yönetimi ve Sekreterlik

09.01.2013 1444

Büro Yönetimi Alanı


     

    Hızla gelişen teknoloji ile birlikte büro yönetimi ve sekreterlik hizmetleri, tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçası hâline gelmiştir. Teknolojiye paralel olarak hızla gelişen bu meslek dalı aynı hızla gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Bu hızla, stenografi ve telekslerden kâğıtsız bürolara doğru giden büro yönetiminin hangi noktalara kadar gelişeceğini şimdiden kestirmek pek mümkün görünmemektir.        
Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının MEGEP kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren meslekİ ve teknik eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.


Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanında;

                    

1. Ticaret Sekreterliği :


Tanımı: Ticaret sekreterliği mesleğinin gerektirdiği hizmetleri yürütmek için gerekli olan ofis yönetimi, iletişim, bildirimler ve ödemeler ileilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Ticaret sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.


2. Yönetici Sekreterliği :


Tanımı: Yönetici sekreterliği mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi vebecerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. 
Amacı: Yönetici sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
dalları yer almaktadır.


İSTİHDAM ALANLARI


Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterliklere paralel olarak tüm sektörlerin ofislerinde büro ve sekreterlik hizmetlerinde çalışabilirler.