Pazarlama ve Perakende Alanı

09.01.2013 2024

PAZARLAMA VE PARAKENDE ALANI


ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

     Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini
içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.
     Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son
zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazar-
lama tekniklerini uygulamaya başlamıştır. 
     Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar.
Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir. 
     Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve
perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış
elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazar-
lama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Ø Satış Elemanlığı

Ø Sigortacılık

Ø Emlak komisyonculuğu

SATIŞ ELEMANI

     İş organizasyonu yapan, satış öncesi hazırlık yapan, müşterilerle görüşerek satış 
işlemlerini takip eden, satış sonrası işlemleri kontrol eden, bir sonraki gün hazırlık yapan
nitelikli kişidir.

SİGORTACI

     Mal, can ve diğer sigorta edilebilir riskleri belirleyip sigorta poliçesi üreten, hasar
takip işlemleri yapabilen, sorumlu nitelikli kişidir.

EMLAK KOMİSYONCUSU

     Emlak, alım -satım, kiralama ve vb. aracılık işleri yapmak için gerekli yeterlikleri
kazanmış nitelikli kişidir.

C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
• Özgüvene sahip olmak.
• Piyasa araştırması yapma yeteneğine sahip olmak.
• Satın alacağı mal ve hizmetlerin uygun olanını bulabilme yeteneğine sahip olmak.
• Temsil yeteneğine sahip olmak.
• Türkçe'yi iyi konuşabilmek.
• Sabırlı olmak.
• Mal ve hizmetlerin özelliklerini çok iyi bilmek.
• İşletmenin ilkelerini bilmek ve benimsemek.
• Güler yüzlü olmak.
• Uzun süre ayakta durabilmek.
• Dikkat yeteneğine sahip olmak.
• İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek.
• Girişken olmak.